Herr Gurka mitt på blanka söndagen

Lennart Hellsing och Martin Hederos på Kulturhuset 7 oktober

Ingen chans att känna trötthet efter höstens turné när man får gå på Trimmel Tramm-konsert med Martin Hederos med vänner, som sjunger och spelar visor av Lennart Hellsing i ett Kulturhus fyllt av barn och vuxna!

Underbart fina arr och ett tilltal som lockade de flesta barnen ner framför scenen att sitta ner och sjunga och dansa med. Stockholms Jazzfestival 2012 avrundades på söndagen med bravur. Så mycket folk som visar på behovet av en livescen med musik för barn i Stockholm. Något för mig att arbeta för i SKAP (Svenska kompositörer och textförfattare), en förening där även Lennart Hellsing finns med sedan länge.

Senare på kvällen blev det Berns där fantastiska Nina Ramsby generöst öste med Ludwig Berghes trio på Berns. Så mycket folk och så mycket sväng. Grattis Jazzfestivalen till en lyckad variant detta år!

Om Ulla Wiklund

Ulla Wiklund är utvecklingskonsult med inriktning på skolutveckling, pedagogik, estetik, kultur i skolan och språkutveckling. Ulla arbetar också som reflektor och handledare för chefer, andra ledare och för den som önskar arbeta med reflektion i sin egen vardag. Tidigare var hon utvecklingskonsulent inom den statliga stiftelsen Rikskonserter. Innan dess var hon undervisningsråd på Skolverket/Myndigheten för skolutveckling med ansvar för regeringsuppdragen om Kultur och estetik i skolan, bibliotek och Nationellt centrum för språk-, läs och skrivutveckling. Hon har också verkat som lärare och forskare på Kungliga Musikhögskolan i Stockholm i rytmik, metodik, didaktik och pedagogik. Hon är utbildad rytmiklärare (Dalcroze) och har i tolv år undervisat i såväl musikskola som för- och grundskola. Ulla har författat flera böcker, bland annat ”När kulturen knackar på skolans dörr”, ”Den lydiga kreativiteten - om barn, estetik och lärande” och ”Portföljen - om processutvärdering i högre musikutbildning”.
Det här inlägget postades i Diverse och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.